14 March 2018

Penukaran Pas Masuk (Sementara) Taman Seremban 3


14 Mac 2018 (Rabu) - Hasil pemantauan dan laporan daripada Pengawal Keselamatan (PK) bertugas, terdapat residen di Taman Seremban 3 menggunakan pas lama yang telah difotokopi. Terdapat juga bukan residen TS3 turut memiliki pas fotokopi tersebut. Tindakan tidak bertanggungjawab ini merupakan satu ancaman terhadap keselamatan.

Bagi memastikan pemegang-pemegang pas adalah residen TS3, Persatuan telah mengeluarkan pas baharu khas untuk membezakan residen dan penyewa yang terdiri daripada pelajar-pelajar.

Kad ini akan dibezakan dari segi warna dan terdapat tarikh luput penggunaan. Selain itu setiap pelajar yang ingin memohon pas diminta mengisi borang dan menyertakan salinan kad pelajar sebagai pengesahan.

Bagi residen / pemilik rumah yang menggunakan pas masuk fotokopi, tuan / puan boleh mendapatkan 2 pas baharu yang diberikan percuma untuk setiap rumah (yang masih menggunakan pas fotokopi berwarna kuning).

Borang permohonan pas boleh didapati di pondok keselamatan.

Persatuan memohon maaf di atas kesulitan yang berlaku. Langkah ini diambil sebagai salah satu langkah transisi kepada penggunaan auto-barrier gate yang bakal dilaksanakan dalam masa terdekat ini.

Sekian, terima kasih atas keprihatinan dan kerjasama tuan / puan.

Persatuan Penduduk Taman Seremban 3
Bersatu. Mesra. Kerjasama.

0 comments:

Post a Comment